View Full Version: Ayat Perangsang

Star Musketeer > Education > Ayat Perangsang


Title: Ayat Perangsang


Imperial - July 8, 2007 02:33 PM (GMT)
kongsi ayat-ayat bermotivasi, kata-kata hikmah, peribahasa , atau apa-apa sajalah yang korang rasa sesuai kat sini, boleh campur antara bahasa melayu dan bahasa inggeris

Mana tau kot-kot korang boleh guna masa nak buat essei nanti.. :lol:

aku ada satu

aku ambik dari bill gates tapi aku melayukan dia :P

"kejayaan membuatkan orang yang cerdik merasakan dirinya tidak akan kalah"

alonqexe - July 8, 2007 05:00 PM (GMT)
Jalan mesti ke depan, bukan ke belakang - pakcik iklan petronas.

ck~talzer - July 9, 2007 01:39 PM (GMT)
'berikan ikan kepada seorang yg miskin, dia boleh hidup sehari.
ajarkan dia ilmu menangkap ikan, dia boleh hidup lebih lama'

-confucius-

Kain - July 9, 2007 05:58 PM (GMT)
"kenal musuh mu sebelum menyerangnya"

Sun tzu

kalo dalam kontent pembelajarang korang kene mengenal pasti ape soalan yang akan di soal ketika periksa sebelum menghadapinya

oleh itu selalu la buat soalan ramalan dan soalan tahun lepas


ck~talzer - July 10, 2007 10:07 AM (GMT)
uh oh terangsangnya XD

fazco85 - July 11, 2007 03:46 PM (GMT)
QUOTE (ck~talzer @ Jul 10 2007, 05:07 PM)
uh oh terangsangnya XD

woo... "bunyi" yang pelik disitu :blink:


ni ada satu.


"Untuk mencicip kemanisan, perlu bermula dengan mengupas kepahitan." - kata pujangga.

disebat dari Jaringan Luas Dunia (WWW) XD

Yukikaze - July 11, 2007 04:20 PM (GMT)
saya datang, saya lihat, saya takluk~ bwahahahahaaa

-Julius Caesar-

Kain - July 12, 2007 12:32 AM (GMT)
QUOTE (Yukikaze @ Jul 11 2007, 04:20 PM)
saya datang, saya lihat, saya takluk~ bwahahahahaaa

-Julius Caesar-

hahaha.. camner nko nak kaitkan dengan kontek pembelajaran?

lol

SuCi - July 15, 2007 11:49 AM (GMT)
thinking about ur future undertaking and u'll always being one step ahead from the others....<<---akak angkat suci yg bg kata2 ni..

niatJahat - July 19, 2007 06:14 AM (GMT)
ak sangka ayat peransang apa dah.. rupanya ayat peransang minda.. huehuehue :exct:

Kain - July 19, 2007 06:56 AM (GMT)
QUOTE (SuCi @ Jul 15 2007, 11:49 AM)
thinking about ur future undertaking and u'll always being one step ahead from the others....<<---akak angkat suci yg bg kata2 ni..

akak angkat suci single lagi ke? :spiteful:

Yukikaze - July 19, 2007 07:31 AM (GMT)
hah.. nih bukan ulat bulu lagi dah... nih ulat gendon dah ni...

kuh~ kuh~ kuh~ laaaaaaaaariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ~ :elf:

sakura hime - November 14, 2007 09:57 AM (GMT)
"tak susah nak jadi susah dan bukan senang nak jadi senang..."

dalam konteks pembelajaran sepanjang hayat... kalau nak hidup susah senang je.. tak payah berusaha, tak payah belajar pandai-pandai dan tak perlu bekerja keras untuk terus hidup dan nak mendapatkan kejayaan itu memang satu usaha yang bukan sedikit...




* Hosted for free by InvisionFree